Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8465
Title: القابلية_للاستهواء_وعلاقتها_بالعنف_المدرسي لدى تلاميذ الثانوي - دراسة ميدانية على تلاميذ الثانية ثانوي بثانوية الشهيد بوعامر عمر متليلي -
Authors: فتيحة, خنين
Keywords: : قابلية الاستهواء
عنف مدرسي
تلاميذ الثانوي
فروق فردية
susceptibility
school violence
high school students
individual differences
Issue Date: 2024
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: يهدف موضوع هذه الدراسة للكشف عن العلاقة بين القابلية للاستهواء والعنف المدرسي لدى تلاميذ الثانية ثانوي في ثانوية بوعامر عمر متليلي الشعانبة وتم اختيارهم بطريقة الحصر الشامل والتحقق من فرضيات الدراسة تم اعتماد على المنهج الوصفي واستعان بأدوات البحث والمتمثلة في المقاييس التالية: 1/مقياس القابلية للاستهواء 2/مقياس العنف المدرسي واسفرت نتائج الدراسة: - وجود علاقة ارتباطية طردية قوية بين مستوى القابلية الاستهزاء والعنف المدرسي لدى عينة الدراسة. - توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين مستوى القابلية للاستهواء والعنف المدرسي لدى عينة الدراسة. The aim of this study is to investigate the relationship between susceptibility to influence and school violence among second-year high school students at Bouamer Omar High School in Metlili Chaamba. The students were selected using the comprehensive survey method. To verify the study's hypotheses, a descriptive methodology was adopted, and the following research tools were utilized: 1. Susceptibility to Influence Scale 2. School Violence Scale The study results revealed: - A strong positive correlation exists between the level of susceptibility to influence and school violence among the study sample. - There are statistically significant differences in the levels of susceptibility to influence and school violence among the study sample.
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/8465
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108.04.447.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.