Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7885
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorالياس, التومي-
dc.contributor.authorإبراهيم, اويابة-
dc.date.accessioned2024-06-26T09:16:50Z-
dc.date.available2024-06-26T09:16:50Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7885-
dc.description.abstractأصبح استخدام الذكاء الاصطناعي في التجارة الإلكترونية مهما وذلك من خلال تحسين سلوك المستخدمين حيث يمكنه تقديم توجيهات دقيقة للمنتجات المناسبة بناء على اهتمامات كل عميل، ويمكن من خلاله تحسين اللوجستيات وإدارة المخازن كما أن له دورا فعالا في تحسين خدمة العملاء وذلك من خلال روبوتات الدردشة وتقنيات التعلم الآلي، ويؤدي استخدام هذه التقنيات من قبل المؤسسات وشركات التجارة الإلكترونية إلى زيادة في إراداتها السنوية مع تقليل الوقت والجهد المبذول لنفس الخدمات الروتينيةThe use of artificial intelligence in e-commerce has become essential. It improves user behavior by providing accurate product recommendations based on individual interests. Additionally, it enhances logistics and inventory management. AI also plays an effective role in improving customer service through chatbots and machine learning techniques. Implementing these technologies in enterprises and e-commerce companies leads to increased annual revenues while reducing the time and effort required for routine services.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية : كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية والعلوم التسييرEN_en
dc.subjectذكاء الاصطناعيEN_en
dc.subjectتجارة الإلكترونيةEN_en
dc.subjectE-commerceEN_en
dc.titleالتطبيقات العلمية لتكنولوجيا الذكاء الإصطناعي في التجارة الإلكترونيةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Licence et Les rapports de stage

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
التطبيقات العلمية لتكنولوجيا الذكاء.pdf906.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.