Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7653
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنريمان, سلاق-
dc.contributor.authorمروة, طبة-
dc.contributor.authorزينل, بن قومار-
dc.date.accessioned2024-06-10T20:46:07Z-
dc.date.available2024-06-10T20:46:07Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7653-
dc.description.abstractتناكؿ حبثنا دراسة أسلوبية لقصيدة " كعد هللا ال يتأخر" للشاعر عبد الرمحاف بن سانية، مشلت ىاتو الدراسة املستوايت الثالث، املستول الصويت كالًتكييب النحوم مث املستول الداليل، الحظنا من خالؿ قيامنا هباتو الدراسة أف الشاعر عبد الرمحاف بن سانية استعمل األلفاظ كالكلمات البسيطة اليت تصل ببساطة للقارئ، حيث اعتمد يف قصيدتو على البحر الكامل، ككانت القصيدة ركائية، إضافة إىل أنو استعمل حقوؿ كمعاجم داللية خمتلفة ذات الدالالت السهلة البسيطة ككل ىذا يدؿ على مدل حزنو كحسرتو على غزة اإلسالـ. Our research dealt with a stylistic study of the poem “Waad Allah does not delay” by the poet Abd al-Rahman bin Sania. This study included the three levels: the phonetic, grammatical, and then semantic levels. We noticed through this study that the poet Abd al-Rahman bin Sania used simple words and words that simply reach the reader, as He relied in his poem on the full sea, and the poem was a novelist, in addition to that he used different semantic terms and dictionaries with easy and simple connotations, and all this indicates the extent of his grief and sorrow for Gaza IslamEN_en
dc.language.isootherEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectأسلوبيةEN_en
dc.subjectديوان حبو على أعتاب مملكة الشعرEN_en
dc.subjectعبد الرحمان بن سانيةEN_en
dc.titleدراسة أسلوبية لقصيدة "وعد الله لا يتأخر" من ديوان حبو على أعتاب مملكة الشعر للشاعر عبد الرحمان بن سانيةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Licence et Les rapports de stage

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دراسة أسلوبية لقصيدة وعد الله لا يتأخر.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.