Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7338
Title: الإدارة الرقمية كآلية لتحسين جودة الخدمة التجارية
Authors: راضية, عروف
Keywords: الإدارة الرقمية
الخدمة التجارية
جودة الخدمة التجارية
Issue Date: Nov-2023
Publisher: جامعة غرداية : كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية والعلوم التسيير
Abstract: من خلال هذه الورقة البحثية سنحاول التطرق إلى أحد التوجهات الإدارية الحديثة المتمثلة في الإدارة الرقمية ودورها في تحسين أداء المؤسسات من خلال الرفع من جودة الخدمات التي تقدمها هذه المؤسسات، حيث أن التطور الحاصل اليوم في ميدان إدارة المؤسسات، ومساهمة التزايد الكمي المذهل في الوثائق وانفجار المعلومات أدى إلى تفكير المختصين والمبرمجين في كيفية التسيير ومعالجة هذه الأرصدة المتراكمة حيث لم يعد التسيير اليدوي المحدود اليوم قادرا على أداء مهامه على الوجه المطلوب، ولا سرعة التحولات تسمح له بذلك أيضا فكان التسيير الآلي أولا ثم جاء التسيير الرقمي والإدارة الرقمية كأحدث محطة يتوصل إليها العقل البشري اليوم في ميدان التكنولوجيا الحديثة للمعلومات والتوثيق العصري الحديث. كما أن المؤسسات التجارية كواحدة من المؤسسات التي تسعى جاهدة نحو كسب رضا المواطن عن طريق مراعاة متطلبات الإدارة الرقمية من أجل تحسين جودة الخدمة التجارية بالمؤسسات التجارية ومحاولة مواجهة مختلف التحديات والصعوبات التي تحول دون تحقيق أهدافها. وهذا ما سنحاول التعرف عليه من خلال هذه الورقة البحثيةThrough this research paper, we will try to address one of the modern administrative trends represented in digital management and its role in improving the performance of institutions by raising the quality of services provided by these institutions, as the development taking place today in the field of enterprise management, and the contribution of the amazing quantitative increase in documents The explosion of information led specialists and programmers to think about how to manage and deal with these accumulated balances, as today's limited manual management is no longer able to perform its tasks as required, nor does the speed of transformations allow it to do so either. The human mind today in the field of modern information technology and modern Commercial enterprises are also one of the institutions that strive towards gaining citizen satisfaction by taking into account the requirements of digital management in order to improve the quality of commercial service in commercial enterprises and try to face various challenges and difficulties that prevent the achievement of its goals. This is what we will try to identify through this research paper..
URI: http://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7338
Appears in Collections:مقالات أساتذة كلية العلوم الإقتصادية، التجارية وعلوم التسيير



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.