Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبكوش, أحلام-
dc.contributor.authorعبد العالي, خضرة-
dc.contributor.authorشنيني, فاطنة-
dc.date.accessioned2024-05-30T08:28:11Z-
dc.date.available2024-05-30T08:28:11Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/7231-
dc.description.abstractيعد تسويق الخدمات المصرفية المحرك الرئيسي في زيادة الربحية للمصارف وذلك بتحقيق رضا الزبون حيث كلما زاد رضا الزبون عن الخدمة المقدمة زادت الميزة التنافسية للمصرف وضعفت قدرة المنافسين على إغرائهم. استهدفت هذه المذكرة تحليل وتحديد أثر تسويق الخدمات المصرفية ودورها في تحقيق ميزة تنافسية للمصارف الإسلامية دراسة حالة بنك البركة الجزائري - وكالة غرداية - وذلك بغرض مساعدة البنك على تبني إستراتيجيات مناسبة تمكنه من الحفاظ على ميزته التنافسية.ولتحقيق أهداف الدراسة فقد تم اختيار عينة مناسبة من مجتمع الدراسة المكونة من 30 عميل من عملاء البنك حيث توصلت الدراسة إلى كافة أبعاد الجودة وتسويق الخدمة المصرفية تحقق ميزة تنافسية لمصرف البركة الجزائري وكالة غرداية . Abstract Marketing banking services is considered as the crucial factor in increasing profitability ,When customers are satisfied with the provided service, the competitive advantage of the bank will be increased, and thus the ability of competitors to flatter will be conversely weakened, The study aims at analysing and determing the effects of marketing banking services and the their role in achieving the competitive advantage to the islamic banks ,ELBARAKA bank is taken as a model, The study also seeks to help the bank adapt appropriate strategies in order to keep its competitive advantage, To achieve the objectives of the study , a sample has been chosen compiled of 30 customer, reviewing their attitudes and business deals, The results of study show that all quality dimensions and marketing services fulfill the competitive advantage to el Baraka bank agency of ghardaiaEN_en
dc.language.isootherEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectتسويق - خدمات مصرفية - مصرف - ميزة تنافسية - زبون - جودةEN_en
dc.titleتسويق الخدمات المصرفية ودوره في تحقيق الميزة التنافسية للمصارف الاسلامية - دراسة حالة بنك البركة وكالة غاردايةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Licence et Les rapports de stage



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.