Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6917
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | سعاد, شامخة | - |
dc.contributor.author | البتول, دحامني | - |
dc.date.accessioned | 2024-04-08T08:27:23Z | - |
dc.date.available | 2024-04-08T08:27:23Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6917 | - |
dc.description.abstract | تعد الرحلات الحجازية مصدرا هاما في الكتابة التاريخية في الفترة الحديثة خاصة في ظل ندرة المصادر التاريخية من جهة ونظير ما تضمنته من معارف وصفية تاريخية واجتماعية ودينية، وهو ما نلمسه في رحلة اليوسي ذات الأهمية البالغة كونها تعرف بكثير من الجوانب الاقتصادية في التجارة والسلع المتبادلة، وعن الأوضاع الاجتماعية في العادات والتقاليد وعن الأحوال الثقافية والدينية مثل التعليم والمساجد، وذلك في شمال الصحراء الجزائرية خلال القرن 17م. The Historical Writing originated from El HijazTravels;the latter occurred during the modern period. At that time, the historical resources were rare on one side. On the other side, that era witnessed an availability of historical, social, and religious knowledge. All those factors are salient in El Yousi Journey since it is vital; this trip make presents the economic side in commerce and in the exchanged goods. It also talks about the social status like customs and traditions as it shed lights the cultural and the religious situations such as learning at mosques in the Algerian North Sahara in the 17th century. | EN_en |
dc.publisher | جامعة غرداية | EN_en |
dc.subject | الصحراء الجزائرية | EN_en |
dc.subject | رحلة اليوسي | EN_en |
dc.title | الصحراء الجزائرية من خلال رحلة اليوسي خلال القرن 17م | EN_en |
dc.type | Thesis | EN_en |
Appears in Collections: | Mémoires de Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
908.04.592.pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.