Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6687
Title: أثر الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي على سلوك المستهلك ة حالة مؤسسة - Djezzy الجزائر
Authors: خالد, الشيهاني
Keywords: سلوك المستهلك
مواقع التواصل الاجتماعي
الترويج الالكتروني
الإعلان الالكتروني
Issue Date: 2023
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: تهدف هذه الد ا رسة الى معرفة أثر الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي من خلال أبعاده " الإعلان الالكتروني ، تنشيط المبيعات الكترونيا ، العلاقات العامة الالكترونية والتسويق المباشر" على السلوك الش ا رئي للمستهلك في شركة جيزي وتم استخدام الاستبانة كأداة لجمع البيانات حول متغي ا رت الد ا رسة ، أجريت الد ا رسة على مختلف مواقع التواصل الاجتماعي لشركة " جيزي " ، "فيسبوك، انستغ ا رم، يوتيوب " وتم توزيع استبيان الكتروني على عينة مكونة من 100 شخص وقد تم استخدام برنامج SPSS نسخة 26 لمعالجة البيانات المتحصل عليها والاجابة على الإشكالية المطروحة واختبار الفرضيات. ثم في الأخير توصلت الد ا رسة الى أن للترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي أثر كبير في السلوك الش ا رئي للمستهلك. This study aims to know the effect of promotion through social media sites through its dimensions social media sites “electronic advertising, electronic sales promotion, electronic public relations and direct marketing” on the purchasing behavior of the consumer in Djezzy company, The questionnaire was used as a tool to collect data about the variables of the study, The study was conducted on Jeezy's social media, Facebook, Instagram, YouTube. And An electronic questionnaire was distributed to a sample of 147 people. SPSS version 26 was used to process the data obtained, answer the problem raised, and test the hypotheses. The descriptive approach was used to present the concepts related to the variables of the study.
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6687
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.230.pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.