Please use this identifier to cite or link to this item: http://173.13.1.9:8080/xmlui/handle/123456789/6535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمعاذ, فرج الله-
dc.date.accessioned2023-10-11T10:36:42Z-
dc.date.available2023-10-11T10:36:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://173.13.1.9:8080/xmlui/handle/123456789/6535-
dc.description.abstractيتمحور موضوع هذه المذكرة حول أهم قضية من قضايا اللسانيات الاجتماعية وهي قضية لها امتداد تاريخي قديم قد يصل إلى آلاف السنين، وتتمثل في ظاهرة الثنائية اللغوية والتعدد اللغوي وقد حاولنا جاهدين أن نقف عليها دراسة ووصفا في بحث أكاديمي تحت عنوان" العلاقة بين ثنائية لغة التدريس والشعور بالأمن اللغوي-دراسة لآراء عينة من طلاب جامعة غرداية" انطلاقا من الإشكالية التالية: فيم تكمن العلاقة بين ثنائية لغة التدريس والشعور بالأمن اللغوي لدى طلاب جامعة غرداية؟ والهدف الأساس من هذه الدراسة هو معرفة الوصف الغالب على العلاقة بين الثنائية اللغوية التي يستعملها الأساتذة في التدريس والشعور بالأمن اللغوي لدى الطالب الجامعي في جامعة غرداية، ولقد شرعنا في هذه الدراسة مستعينين بالمنهج الوصفي في تحليل النتائج المتحصل عليها من خلال توزيعنا لمجموعة من الاستبيانات. Study summary: The subject of this study revolves around the most important issue of sociolinguistics, an issue that has an ancient historical extension that may reach thousands of years, and is represented in the phenomenon of linguistic bilingualism and multilingualism. We have tried hard to study and describe it in academic research titled "The Relationship between Bilingual Teaching and the Feeling of Linguistic Security - A Study of the Opinions of a Sample of Ghardaia University Students" based on the following problem: What is the relationship between the bilingualism of teaching and the feeling of linguistic security among Ghardaia University students?The main objective of this study is to find out the predominant description of the relationship between bilingualism used by professors in teaching and the feeling of linguistic security of the university student at the University of Ghardaia. We have embarked on this study using the descriptive approach in analyzing the results obtained through our distribution of a set of questionnaires.EN_en
dc.language.isootherEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectأمن لغويEN_en
dc.subjectثنائية لغويةEN_en
dc.subjectتدريسEN_en
dc.subjectجامعةEN_en
dc.subjectلغةEN_en
dc.subjectاللسانيات الاجتماعيةEN_en
dc.subjectلغة التدريسEN_en
dc.titleالعلاقة بين ثنائية لغة التدريس والشعور بالأمن اللغوي- دراسة لآراء عينة من طلاب جامعة غرداية-EN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة ماستر للطالب فرج الله معاذ.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.