Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6314
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنعيمة, صياد-
dc.date.accessioned2023-07-18T07:49:18Z-
dc.date.available2023-07-18T07:49:18Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/6314-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تحديد دور التعليم المقاولاتي في تنمية الثقافة المقاولاتية لدى الطلبة الجامعيين حيث تم الاعتماد على المنهج الوصفي و تم الاستعانة بالاستبيان كأداة لجمع المعلومات وزعت على عينة عشوائية قوامها 80 طالب و توصلت نتائج الدراسة إلى ما يلي: وجود مستوى مرتفع من التعليم المقاولاتي والثقافة المقاولاتية لدى طلبة جامعة غردايةوجود علاقة طردية إيجابية ضعيفة نسبيا و دالة إحصائيا بين التعليم المقاولاتي و الثقافة المقاولاتية من وجهة نظر طلبة جامعة غرداية This study aimed to identify the role of entrepreneurial education in the development of entrepreneurial culture among university students, where the descriptive approach was relied upon and the questionnaire was used as a tool for collecting information, distributed to a random sample of 80 students, and the results of the study reached the following: The existence of a high level of entrepreneurial education and entrepreneurial culture among students of the University of Ghardaia, the existence of a relatively weak positive and statistically significant positive relationship between entrepreneurial education and entrepreneurial culture from the point of view of students of the University of GhardaiaEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectالمقاولاتيةEN_en
dc.subjectتعليم مقاولاتيEN_en
dc.subjectثقافة مقاولاتيةEN_en
dc.subjectدار المقاولاتية بجامعة غرداية.EN_en
dc.titleالتعليم المقاولاتي و دوره في تنمية الثقافة المقاولاتية لدى الطلبة الجامعيين- دراسة مسحية على عينة من طلبة جامعة غرداية).EN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.216.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.