Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5761
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأحمد, بن أحمد-
dc.date.accessioned2023-03-20T09:14:14Z-
dc.date.available2023-03-20T09:14:14Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5761-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على تأثير وسائل التواصل الاجتماعي على السلوك الشرائي للمستهلك الجزائري، وتكونت عينة الدراسة من ) 535 ( مستجيبا من مستخدمي صفحات أوريدو الجزائر على الفيسبوك، وقد اعتمد الطالب في جمع البيانات على الاستبانة الالكترونية التي تم تصميمها لهذه الدراسة، واتبع المنهج الوصفي التحليلي في إجراء الدراسة، كما تم استخدام البرنامج الإحصائي SPSS V.25 لتحليل البيانات. أظهرت نتائج الدراسة وجود أثر ذي دلالة إحصائية للأبعاد الثلاثة لمواقع التواصل الاجتماعي )الاعلان الالكتروني، الكلمة المنقولة الكترونيا والتفاعل( على السلوك الشرائي لمستخدمي صفحات أوريدو الجزائر على الفيسبوك، الى جانب اعطاء مجموعة من التوصيات من أجل تفعيل هذه المواقع كأداة مؤثرة على قرارات شراء المستهلك ومسارها This study aims to identify the impact of social media on the purchasing behavior of the Algerian consumer, and the sample of the study consisted of (131) respondents from Ooredoo Algeria users on Facebook, the student relied on data collection on the electronic questionnaire that was designed for this study, and used the descriptive analytical method, and used the SPSS V.21 program to analyze study data. The study results reveal that there is an impact of using social media (electronic advertising, electronic word of mouth, and interaction) on the purchasing behavior of users of Ooredoo Algeria pages on Facebook, in addition we have giving a number of recommendations aimed to activate those web sites as an influential tool for the purshasing decisions and their courseEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectمواقع التواصل الإجتماعيEN_en
dc.subjectسلوك المستهلكEN_en
dc.subjectإتخاذ قرار الشراءEN_en
dc.titleتأثير شبكات التواصل الاجتماعي على السلوك الشرائي للمستهلك الجزائري دراسة حالة صفحة شركة أوريدو الجزائر على الفيسبوكEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.209.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.