Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5256
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعامر هبال-
dc.date.accessioned2023-01-14T08:36:11Z-
dc.date.available2023-01-14T08:36:11Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5256-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى محاولة إيجاد الآليات والقواعد والميكانزمات والقواعد اللغوية التركيبية التي تعمل على تجسيد وتكوين الشعرية، وتحديدا شعرية العنوان؛ التي تعد شعرية خاصة جدا ذات مميزات مخصوصة، وقد كان عملنا على إحدى المتون الشعرية الجزائرية المعاصرة، وهو ديوان "بشراك يا محمد" للشاعر منصور زيطة، وقد أفضى البحث إلى حملة من النتائج أهمها، تنوع الآليات اللغوية والتركيبية على حسب مقصدية الشاعر، والاهتمام بالتشاركية التأويلية في وضع عناوين القصائد، مما عمق "شعرية العنوان" في هذا الديوان المميز . Summary : This study aims to try to find the mechanisms, rules, mechanics, and syntactic grammatical rules that work on embodying and forming poeticism, specifically poetic title. Which is considered a very special poetry with special characteristics, and our work was on one of the contemporary Algerian poetic texts, which is the collection of "bushrak Ya Muhammad" by the poet Mansour Zita. The poet, and the interest in hermeneutical sharing in placing the poems' titles, which deepened the poetry of the title in this distinguished collection.EN_en
dc.language.isootherEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectشعرية العنوانEN_en
dc.subjectمنصور زيطةEN_en
dc.subjectبشراك يا محمدEN_en
dc.subjectالمقصديةEN_en
dc.titleشعرية العنوان في ديوان "بشراك يا محمد" للشاعر منصور زيطة - نماذج مختارة -EN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.