Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5250
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorربيعة بوتيتل-
dc.contributor.authorمريم بوجليدة-
dc.date.accessioned2023-01-13T12:15:31Z-
dc.date.available2023-01-13T12:15:31Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5250-
dc.description.abstractتعد تعليمية القراءة أمرا لبناء التحصيل المعرفي للتلاميذ، وخاصة فئة المعاقين عقليا، والكشف عن أهم الطرق والأساليب المتبعة في المنهاج الخاص بتعلم القراءة لدى هذه الفئة، وذلك قصد تطوير مهارات القراءة واكتسا خبرات ومعارف علمية تنمي قدراتهم العقلية واللغوية. Abstract : Educational reading is an important and fundamental matter for building education, especially the mentally handicapped group, and revealing the most important methods and methods used in the curriculum for learning to read in this group, by developing reading skills and gaining scientific experiences and knowledge that develop mental and linguistic skills.EN_en
dc.language.isootherEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectتعليمية القراءةEN_en
dc.subjectالأقسام الخاصةEN_en
dc.subjectالمعاقين عقلياEN_en
dc.subjectالتلاميذEN_en
dc.titleتعليمية القراءة لتلاميذ الأقسام الخاصة: فئة المعاقين عقليا أنموذجاEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.