Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5232
Title: الأثر الصوتي بجمالية موسيقى الأجناس -سورة طه أنموذجا
Authors: حنان زرقاط
Keywords: الإعجاز الصوتي
الأثر الصوتي
جمالية موسيقى
موسيقى الجناس
الجرس الموسيقى
Issue Date: 2018
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: هذا البحث يتحدث عن جانب من جوانب الإعجاز الصوتي في القرآن الكريم، وهو موسوم بعنوان * الأثر الصوتي بجمالية موسيقى الجناس* سورة طه أنموذجا يتكون هذا البحث من مقدمة وثلاثة مباحث وخاتمة على النحو التالي: المبحث الأول وفيه تحدث عن مفهوم كل من الجمالية والصوت والجرس الموسيقى المبحث الثاني: \كرت فيه تعريفا للجناس وأقسامه وأهميته والمظاهر الصوتية البارزة في القرآن الكريم أما المبحث الثالث: أجريت الحديث في هذا المبحث عن ما تضمنه سورة طه من مظاهر صوتية كالتكرار والغيقاع بالغضافة إلى أنواع الجناس This research speaks of an aspect of the acoustic miracle in the Holy Quran، tagged with the title "Acoustic effect of the music of the Gnas-sura" Taha "model"- This search consists of an introduction، three detectives and a conclusion as follows: Introduction: The reasons for selecting the topic include the importance of the topic، the research problematique، the study objectives، the most important sources، references and the approach to the study، with an overview of the research plan. I urged: I talked about the concept of both aesthetic and sound and the music bell The second: I mentioned a definition of the Scolos، its sections، its importance and the prominent vocal manifestations in the Holy Quran. The third hadeeth was made in this speech about what was included in Sura "Taha"-the study sample-from sound manifestations such as repetition and rhythm، as well as the types of Scolos. The conclusion includes the most important findings of the research
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/5232
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
408.04.238.pdf11.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.