Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorجلول, فرج الله-
dc.date.accessioned2022-12-21T09:48:25Z-
dc.date.available2022-12-21T09:48:25Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4765-
dc.description.abstractلقد أصبح تطوير المنتج أداة هامة من أدوات التعامل مع التطورات الجديدة حيث أنه أصبح مفتاح أي ميزة تنافسية، والتي تعتبر بدورها القاعدة الأساسية التي يرتكز عليها أداء المنظمات، في الوقت الذي يصعب على منظمات الأعمال أن تملك سبقا تنافسيا على كافة الأصعدة وفي جميع مجالات قياسا بالمنافسين الآخرين، الأمر الذي يفرض عليها السعي لاكتساب مزايا تنافسية تجعلها تتفوق على منافسيها، وتقودها إلى التطور والنجاح باعتمادها على موارد ذات طبيعة غير مادية في مقدمتها تقديم خدمات جديدة؛الذي يعد عاملا حاسما في قدرة المنظمات على تحقيق الميزة التنافسية،كما يعد أداة خاصة في أيدي المنظمات وتحديدا المنظمات التي تسعى للريادة، من خلال استغلالها للتغيرات التي تعتبر فرصة للتحول والانتقال بالمنتج أو الخدمة إلى كسب ميزة تنافسيةProduct development has become an important tool for dealing with new developments, as it has become the key to any competitive advantage, which in turn is the fundamental basis for the performance of organizations, while it is difficult for business organizations to have a competitive lead at all levels and in all areas compared to competitors. It also requires them to seek competitive advantages that make them superior to their competitors, and lead them to develop and succeed by relying on resources of an intangible nature, primarily providing new services, which is a crucial factor in the ability of organizations to achieve competitive advantage. It is in the hands of organizations, particularly organizations that seek leadership, by exploiting changes that are an opportunity to transform and move a product or service to gain a competitive advantage.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectالمنتجEN_en
dc.subjectتطوير المنتجEN_en
dc.subjectموبايل موبليسEN_en
dc.titleسياسة تطوير العروض الخدمية الجديدة واثرها في تحقيق الميزة التنافسية للمتعامل موبيليسEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
فرج الله جلول..pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.