Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإبراهيم, حلباوي-
dc.date.accessioned2021-11-16T10:43:21Z-
dc.date.available2021-11-16T10:43:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/456-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التحقق من وجود مساهمة للمدرسة الحرة المزابية في الصمود الاجتماعي للهوية المزابية في ظل المتغيرات السوسيوثقافية المعاصرة، وذلك عبر دراسة عينة من طلبة الجامعة خريجي المدارس الحرة داخل الفضاء الاجتماعي الجامعي على مدى ثلاثة سنوات جامعية، وخلصت الدراسة إلى أن أبعاد بنية المدرسة الحرة المزابية متمثلة في البعد الاجتماعي والبعد التنظيمي، تساهم في القدرات الثلاثة للصمود الاجتماعي للهوية المزابية متمثلة في قدرات الثبات، قدرات التكيف و قدرات التحول. This study aims to verify the existence of a contribution of the Mozabite Free School in the social resilience of the Mozabite identity under the impact of contemporary sociocultural variables, by studying a sample of university students graduates of free schools within the university social space over a period of three university years, and the study concluded that the dimensions of the structure of the free school Mozabite represented in the social dimension and the organizational dimension, contribute to the three capacities of social resilience of the Mozabite identity represented in the capacities of persistability, capacities of adaptability and capacities of transformation.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectالهوية الاجتماعيةEN_en
dc.subjectالصمود الاجتماعيEN_en
dc.subjectالمدرسة الحرة المزابيةEN_en
dc.subjectالمتغيرات السوسيوثقافيةEN_en
dc.titleالصمود الاجتماعي للهوية المزابية بين المدرسة الحرة والمتغيرات السوسيوثقافيةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Thèses de Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
308.03.18.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.