Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4384
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد الرؤوف, زيغيمي-
dc.date.accessioned2022-12-12T13:49:08Z-
dc.date.available2022-12-12T13:49:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4384-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى البحث عن اجابات للاشكالية المنطلق من خلالها و التي تتضمن التعرف على أثر تسويق الطابع العمراني في غارداية( تافيلالت ) على قرار السياح ، مستخدمين في ذلك المنهج الوصفي التحليلي والاعتماد على مصادر أولية ، وأخرى ثانوية في الدراسة، من خلال الكتب والمجلات و الدراسات السابقة في هذا المجال وقد تم تصميم استبانة كأدات للدراسة والتي قسمت على 50شخص كعينة للدراسة من كل المجتمع و الذي يتمثل في السياح الزائرين لمدينة تافيلالت. وبعد تحليل الاستبيان عن طريق برنامج spss تم التوصل إلى جملة من النتائج نذكر أهمها أهمها : This study aims to identify the impact of marketing of the urban character in Ghardaia (Tafilalet) on the decision of tourists using a descriptive analytical ap-proach and relying on primary sources, and secondary sources in the study such as books, magazines and previous studies in this field. A questionnaire has been designed and handed to 50 peopleas a sample of the study from the whole community, which is represented by tourists visiting the city of Tafilalet., after the analysis of the questionnaire via SPSS, some conclusions have been drawn. The most important conclusion is:  The marketing of the urban character, i.e. the product, has a positive im-pact on the decision of tourists to attract the largest number of them, to raise the value of the region and its market share, and to improve the external and internal outlook and the feeling of satisfaction  The level of awareness of tourists marketing the urban character of Gardaya is good approaching very good  لتسويق الطابع العمراني اي المنتج أثر ايجابي على قرار السياح لاستقطاب اكبر عدد منهموعلى رفع قيمة المنطقة وحصتها السوقية و تحسين النظرة الخارجية و الداخلية والشعور بالرضى  مستوى ادراك السياح بالتسويق طابع العمراني بغارداية جيد يقترب من جيد جداEN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectطابع عمرانيEN_en
dc.subjectقرار السياح،EN_en
dc.subjectقصر تافيلالتEN_en
dc.titleتأثير تسويق الطابع العمراني على قرار السياح في غرداية ( تافيلالت نموذجا )EN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.206.pdf3.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.