Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4163
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسفيان, زهواني-
dc.contributor.authorمختار, بن ديبة-
dc.date.accessioned2022-12-06T09:52:21Z-
dc.date.available2022-12-06T09:52:21Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4163-
dc.description.abstractتناولت دراستنا موضوع واقع العلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية من خلال دراسة حالة لإذاعة غرداية كنموذج،وتمحورت الإشكالية حول كيف هو واقع العلاقات العامة لإذاعة غرداية. اعتمدت الدراسة على منهج دراسة الحالة باستخدام الادوات المقابلة المفتوحة كأداة للدراسة والتي تم إجرائها مع مدير وأحد الصحفيين من قسم الأخبار لمؤسسة إذاعة غرداية المحلية والملاحظة البسيطة،ليتم بعد ذلك التحليل الكيفي لنتائج المقابلة والملاحظة في الاطار الميداني للدراسة ثم عرض النتائج العامة للدراسة. توصلنا فب الأخير إلى نتائج أهمها ان إذاعة غرداية لاتحتوي على مكتب خاص بالعلاقات العامة كما أنها تسعى إلى خلق جو عمل مناسب يتمثلفي تقوية العلاقات العامة بين موظفيها لزيادة الأداء الوظيفي وخلق ديناميكية عمل تضمن الوصول للأهداف المرجوة في ظل غياب خلية خاصة بالعلاقات العامة . Our studydealtwith the reality of public relations in media institutions،through a case stady of radio Ghardaia as a model، the problemcentered on how the reality of public relations for radio Ghardaia ? The studyrelied on a case studymethod،usingtools : open interview as astudytoolitwasdone-with the directeur and one of the journalistsfrom the news section of local radio Ghardaia،and a simple note،afterthat، a qualitative analysisofresults of the interview iscarried out in the fieldframework of the studythendisplay the generalresults of the study. Finally،wereached the mostimportantresults are that radio Ghardaiadoes not have a public relations office،italsostrivestocreate a suitableworkingatmosphereitis to strengthen public rela-tions betweenemployees in increase job performance، and ceatea business dynamicensura-chievingthedisire goals in the absebs of a public relations cell.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectالعلاقات العامةEN_en
dc.subjectالمؤسسة الإعلاميةEN_en
dc.subjectالإذاعةEN_en
dc.titleواقع العلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية الجزائرية إذاعة الجزائر من غرداية نموذجاEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
070.04.132.pdf855.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.