Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفتح الله, حمزة-
dc.date.accessioned2022-12-04T14:05:00Z-
dc.date.available2022-12-04T14:05:00Z-
dc.date.issued2019-06-18-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/4070-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة مستوى جودة الخدمات المصرفية الإسلامية التي تقدمها البنوك الاسلامية الجزائرية ومدى تقييم الزبون لها ، وقد استخدمنا الاستبيان موزعة على عينة عشوائية من بنوك اسلامية كما استعلمنا نظام SPSS20 وبرنامج EXCEL وتوصلت الدراسة أن العملاء يقيمون الجودة الكلية للخدمات المصرفية الاسلامية تقييما مترفعا وانه يمكن قياس جودة الخدمات المصرفية الاسبلامية من خلال تحليل الأبعاد الستة ( الملموسية ، التعاطف ، الاستجابة ، الغعتمادية ، الأمان والإلتزام الشرعي للجودة بشكل عام This study aims to identify the quality of the Islamic banking services provided by the Algerian Islamic banks and the extent of customer evaluation. We used the questionnaire on a random sample of Islamic banks. We also used SPSS20 system and EXCEL program. The study figured out that customers, highly evaluate the whole quality of Islamic banking services , and that the quality of Islamic banking can be measured by analyzing the six dimensions (sensitivity, empathy, responsiveness, reliability, safety and legal commitment) of quality generallyEN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectخدمة مصرفيةEN_en
dc.subjectجودةEN_en
dc.subjectبنوك الإسلاميةEN_en
dc.titleقياس جودة الخدمات المصرفية الإسلامية من وجهة نظر العملاء - دراسة حالة بنك السلام الجزائر فرع أدرارEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.680.pdf10.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.