Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorزهرة, ظاهر-
dc.date.accessioned2022-11-21T09:09:27Z-
dc.date.available2022-11-21T09:09:27Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3449-
dc.description.abstractإن هذه الدراسة لخصت إلى معرفة دور القيم الدينية وتأثيرها علر قرار الشراء لذى النساء نحو مستحضرات التجميل فقد اتبعنا في هذه الدراسة المنهج الوصفي التحليلي الذي يعتنمد على دراسة الظاهرة واعتمدنا على المسح الميداني للحصول على بيانات من مصادرها الاولية من خلال الاعتماد على استبيان لمعالجة البيانات وتحليلها احصائيا وذلك لاختيار الفرضيات قصد الوصول الي استنتاجات باستخدام التحليل الاخصائي vertion spss وقد توصلنا الي مجموعة من النتائج من اهمها كانت نتائج لعنصر التظافة على القرار الشؤائي نحو النتجات التجميل كان هناك تاثي متوسط ولعنصر العلم على القرار الشرائي نحو منتجات التجميل تاثير مرتفع في حين نجد عنصر عدم الاسراف على القرار الشرائي نحو منتجات التجميل كان تاثي متوسط وفي الاخير عنصر الطاعة على القرار الشرائي نحو منتجات التجميل كان تاثير مرتفع The aim of this study is to find out the role of religious values and their impact on the purchasing decision for women about cosmetics any knowledge of the impact on the purchase decision of religious values and the commitment of the consumers of the latter We have adopted in this study descriptive analytical method which is based on the study of the phenomenon and we relied on field surveys to obtain data from major sources by relying on the questionnaire for data processing and statistical analysis, in order to test hypotheses in order to reach the conclusions by using statistical analysis. (SPSS ( Has been used many statistical methods, Kalmtost arithmetic standard deviation, was Alpha Account Cronbach to see the stability of the paragraphs of the questionnaire, and the Pearson correlation coefficient to measure the sincerity vertebrae and measure the strength of the link, To achieve the objectives of the study, and after a process of analysis of the study data and hypotheses study found a set of results was the most important: The results of the study, the element of cleanliness on the resolution SPV towards cosmetic products there was the impact of the average, but an element of science to decision SPV about beauty high impact products, while we find that the element of extravagance on the 8 resolution SPV towards cosmetic products was the impact of the average presence of a statistically significantrelationship ( 0169) which is greater than the significance level α = 0.05 which proves the lack of relationship and therefore lack of sincerity of the premise, and the element of humility on the decision about purchasing cosmetic products had the effect of average, In Alojeranasr obedience to the decision about purchasing cosmetic products was highimpactEN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectالقيم الدينيةEN_en
dc.subjectمستحضرات التجميلEN_en
dc.subjectقرار الشراءEN_en
dc.titleدور القيم الدينية الإسلامية في التأثير على قرار الشراء لدى النساء دراسة ميدانية: "عينة من مستهلكي مستحضرات التجميلEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.208.pdf11.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.