Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorياسين, شنيني-
dc.date.accessioned2022-11-20T13:43:47Z-
dc.date.available2022-11-20T13:43:47Z-
dc.date.issued2016-05-31-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3439-
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة أثر الأبعاد المعنوية لعلامة موبيليس في تحقيق ولاء الزبون ، و تكونت عينة الدراسة من زبائن موبيليس و قد شملت الدراسة عين عشوائية بسيطة ، حيث تم استخدام المنهج الوصفي و المنهج التحليلي لجمع البيانات و المعلومات و ذلك من خلال استبانه تم توزيعها على العينة العشوائية المذكورة سابقا ، و كذلك تم الاعتماد على برنامج spss . وبعد التحليل الإحصائي توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها وجود علاقة تأثير ذات دلالة إحصائية لأبعاد العلامة التجارية في تحقيق ولاء الزبون ، و تبين أيضا وجود علاقة ارتباط بين جميع الأبعاد المعنوية للعامة التجارية وولاء الزبون ، وتوصلنا أيضا لتوصيات موجهة لمؤسسة موبيليس هو الحرص على تعزيز صورة العلامة التجارية لما له أثر على ولاء الزبون .The study aimed to investigate the impact of dimensional moral to sign Mobilis in achieving customer loyalty, the study sample consisted of customers Mobilis and may study included a random eye simple, as was the use of the descriptive and analytical method for collecting data and information and through a questionnaire distributed to sample random previously mentioned, as well as the dependence on spss program. After statistical analysis of the study found a range of results among which the effect of the relationship of statistical significance of the dimensions of the brand in achieving customer loyalty, and also show a correlation between all the moral dimensions of trade to the public and customer loyalty, and also we came to the attention of the Foundation Mobilis is careful to promote the image brand because of its impact on customer loyaltyEN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectالعلامة تجاريةEN_en
dc.subjectولاء الزبونEN_en
dc.titleأثر الأبعاد المعنوية للعلامة التجارية على تحقيق ولاء الزبون للمؤسسة - دراسة ميدانية علامة موبيليسEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.236.pdf2.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.