Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3374
Title: آليات التسويق السياحي ودورها في ترقية الصناعات التقليدية دراسة حالة ولاية غرداية في الفترة بين 2010 / 2019
Authors: محمد, داودي
Keywords: تسويق سياحي
ترقية
صناعات تقليدية
Issue Date: 18-يون-2019
Publisher: جامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسيير
Abstract: نتيجة الإهتمام المتزايد بقطاع السياحة و الصناعات التقليدية في العالم بشكل عام و في الجزائر بشكل خاص ،حاولنا من خلال هاته الدراسة تبين دور آليات تسويق السياحي في ترقية الصناعات التقليدية بولاية غرداية حيث قسمنا الدراسة إلى فصلين ، في الفصل النظري قدمنا مفهوم التسويق السياحي و آلياته بالإضافة إلى مفهوم الصناعات التقليدية مبينين دور آليات التسويق السياحي في ترقية الصناعات التقليدية من الجانب النظري و في الفصل التطبيقي قدمنا من خلاله تشخيص لواقع قطاع السياحة و الصناعات التقليدية بولاية غرداية في ظل المخطط التوجيهي لتهيئة السياحة SDAT أفاق 2030 و الخطة الرئيسية للتنمية السياحة بالولاية SDATW و في الأخير خلصت الدراسة إلى إثبات فرضياتها و قبولها و التي نصت مجملها على أن لآليات التسويق السياحي دور كبير في ترقية الصناعات التقليدية بولاية غرداية من خلال زيادة مبيعاتها ،تحسين جودة منتجتها ، جذب السياح مستهلكي منتجات الصناعة التقليدية ، التعريف بها ، تحسين الصورة الذهنية حولها و تحديد إمكانياتها .As a result of the growing interest in the tourism sector and the traditional industry in the world in general and in Algeria in particular, we tried through this study to show the role of tourism marketing mechanisms in the promotion of traditional industries in the state of Ghardaia, where we divided the study into two chapters, in the theoretical chapter we introduced the concept of tourism marketing and mechanisms In addition to the concept of traditional industries, showing the role of tourism marketing mechanisms in the promotion of traditional industries from the theoretical side. In the applied chapter, we presented a diagnosis of the reality of tourism sector and traditional industry in the state of Ghardaia under the SDAT 2030 and the SDATW. Finally, the study concluded that the tourism marketing mechanisms played a major role in the promotion of traditional industries in the state of Ghardaia by increasing their sales, improving the quality of their products, attracting tourists, consumers of traditional products , Identify them, improve mental image around them and determine their potential.
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3374
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.646.pdf5.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.