Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3159
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد العزيز, جعفر-
dc.date.accessioned2022-11-15T12:35:53Z-
dc.date.available2022-11-15T12:35:53Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/3159-
dc.description.abstractتسعى العديد من الدول إلى تطوير السياحية الداخمية، من خالل تطوير السياحة الحموية، فعممت عمى تطوير مجموعة من المواقع الحموية لدييا باإلضافة إلى الخدمات السياحية الترفييية، مستغمة مناطق الجذب لدييا، ووفرت لذلك وامكانات معتبرة من األساليب الترويجية والنشاطات التي تستقطب أعدادا مت ازيدة من السياح خدمات التحتية المساندة ، الداخميين والخارجيين . ومن منطمق كون السياحة الحموية تعتبر إحدى دعامات القطاع السياحي بالجزائر ومن أكثر األنماط السياحية القابمة لمنمو والمحفزة لمسياحة العائمية والسياحة الداخمية ، ونظرا لما تتمتع بو الجزائر من منابع حموية ذات فوائد صحية وعالجية، فقد ىدفت ىذه الورقة البحثية لمتعرف عمى واقع ادراك السياح الجزائريين خدمات المرافق السياحية الموجودة بالمقاصد الحموية ومدى تأثيره في قرار اختيار السائح الجزائري ليذه المقاصد ، والتحديات التي يواجييا المسئولين المحميين لتطوير ىذه المقاصد السياحية وترقية العرض السياحي بيا. من خالل دراستنا ىذه قمنا بدراسة عينة من السياح الذين قاموا بزيارة حمامات زلفانة من خالل استرداد 103 استمارة صممت لغرض معرفة مدى إدراك أفراد العينة لممرافق السياحية بزلفانة ومدى تأثيرىا عمى قراراتيم الختيار المقصد السياحي زلفانة آو تكرار الزيارة، وخمصت الدراسة إلى وجود عالقة وتأثير بنسب مختمفة لممرافق السياحة عمى قرار اختيار المقصد والتي من ابرزىا: المرافق العامة ، ومرافق األمن والسالمة، والمطاعم والمقاىي، ووسائل النقل. Many countries seek to develop domestic tourism, through the development of Hamawiya tourism. They have developed a range of their own frenetic sites as well as leisure tourism services, exploiting their attractions, providing support infrastructure services, and a considerable number of promotions and activities that attract increasing numbers. Of domestic and foreign tourists. In view of the fact that tourism is one of the pillars of the tourism sector in Algeria and one of the most touristable and growthable forms of family tourism and internal tourism. Due to the fact that Algeria enjoys a healthy source of health and therapeutic benefits, this paper aims to identify the reality of Algerian tourists' And its impact on the decision to choose the Algerian tourist for these purposes, and the challenges faced by local officials to develop these tourist destinations and upgrade the tourist offer. Through our study, we studied a sample of tourists who visited the Zulfana Baths by retrieving 103 forms designed to determine the extent to which the members of the sample were aware of the Zulfana tourist facilities and their impact on their decision to choose the Zulfana tourist destination. Tourism on the decision to choose the destination, which are the most prominent: public facilities, security and safety facilities, restaurants and cafes, and means of transport.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectمرافق السياحيةEN_en
dc.subjectسلوك السائحEN_en
dc.subjectمقصد سياحيEN_en
dc.titleمدى إدراك السياح الجزائريين للمرافق السياحية وتأثيره في إختيارهم المقصد - دراسة ميدانية للمقصد السياحي زلفانةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.647.pdf5.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.