Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2947
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorموسى, أولاد مسعود غمار-
dc.contributor.authorعبد القادر, العيورات-
dc.date.accessioned2022-11-13T12:34:27Z-
dc.date.available2022-11-13T12:34:27Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2947-
dc.description.abstractدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير المزيج التسويقي على جودة الخدمة التأمينية باعتبار أن الجودة تمثل معيار للمفاضلة بين مختلف شركات التأمين ورضا زبائنها، ذلك أن جودة الخدمات ورضا الزبائن يعتبران من المدخل الاستراتيجية الحديثة للأداء المتميز للمؤسسات، فهذه الأخيرة بحاجة إلى التجديد بكل أنواعه لاسيما من الناحية التسويقية الذي أصبح ضرورة حتمية، لاستجابة لحاجات العملاء المتغيرة بعامل الزمان والمكان ومناسبة الغرض. ولتوضيح طبيعة العلاقة محل الدراسة ارتأينا طرح استبيان على عينة من الزبائن مستخدمين في ذلك مجموعة من الأساليب الإحصائية التي لها دلالتها العلمية على تأكيد صحة العلاقة من عدم ذلك، بحيث وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج تتمحور كلها إلى أهمية عناصر المزيج التسويقي وأثرهالمباشر على الجودة ومن ثم رضا الزبائن. This study is aimed at identifying the extent of the impact of the marketing mix on the quality of insurance service, considering that quality is a trade-off criterion between different Insurance Companies and the satisfaction of their customers, as the quality of services and customer satisfaction are considered the key to modren strategic of an outstanding performance of companies , the latter needs to be renewed and revamped in all its kinds and forms , especially from a marketing stand point , which has become an absolute necessity, in response to customer/ clients’ changing needs or requirements due to the factor of time, place and suitable or approriate purpose. To clarify the nature of the relationship under consideration , we have decided to propose a questionnaire to a sample of customers using a set of statistical methods that have scientific significance to confirm the validity of the relationship .The study came up with a set of findings all centered on the importance of marketing mix elements and its direct impact on quality and therefore customer satisfactionEN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectتسويقEN_en
dc.subjectمزيج تسويقيEN_en
dc.subjectرضا زبائنEN_en
dc.subjectشركات تأمينEN_en
dc.titleالعلاقة بين عناصر المزيج التسويقي والرضا عن خدمات شركات التأمين دراسة ميدانية لعينة من شركات التأمين العاملة بولاية غردايةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أولاد مسعود غمار موسى. العيورات عبد القادر.pdf4.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.