Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2924
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد, شنيني-
dc.date.accessioned2022-11-13T10:11:53Z-
dc.date.available2022-11-13T10:11:53Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2924-
dc.description.abstractنهدف من بحتنا هذا قیاس أدوار البیئة الفیزیائیة وإد ا رك السعر ورضا العملاء في تحقیق ولاء العملاء في صناعة المطاعم من خلال د ا رسة میدانیة تشمل عینة من عملاء مطعم الجوهرة بغاردایة حیث تم توزیع الاستلانة على عینة شملت 200 زبون للمطعم وباستخدام الأسالیب الإحصائیة المناسبة لتحلیل البیانات وتم اختبار الفرضیات بأسلوب نمدجة المعادلات الهیكلیة حیث توصلت الد ا رسة إلى عدد من النتائج. أقل من 0.05 sig = - البیئة الفیزیائیة لها أثر ایجابي على إد ا رك سعر المطعم. 0.00 أقل من 0.05 sig = - رضا العملاء له تأثیر ایجابي على إد ا رك السعر المطعم. 0.00 أقل من 0.05 sig = - We aim from this research to measure the roles of the physical environment, price perception and customer satisfaction in achieving customer loyalty in the restaurant industry through a field study that includes a sample of Al- Jawhara restaurant customers in Ghardaia, where the questionnaire was distributed to a sample that included 200 customers of the restaurant and using appropriate statistical methods to analyze the data and the hypotheses were tested in a manner. Modeling the structural equations, as the study reached a number of results. - The physical environment has a positive effect on price perception.sig =0.00 - Customer satisfaction has a positive effect on price perception sig = 0.00 - Customer satisfaction has a positive effect on customer loyalty sig =رضا العملاء له تأثیر ایجابي 0.00على ولاء العملاء . 0.00EN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectالبيئة الفزيائيةEN_en
dc.subjectالسعرEN_en
dc.subjectرضا العملاءEN_en
dc.subjectولاء العملاءEN_en
dc.titleأدوار البيئة الفيزيائية وإدراك السعر ورضا العملاء في تحديد ولاء العملاء في صناعة المطاعم - دراسة حالة مطعم الجوهرة غرداية -EN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المذكرة-النهائية-شنيني-محمد.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.