Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2826
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسلمى, حبي-
dc.date.accessioned2022-11-10T13:35:18Z-
dc.date.available2022-11-10T13:35:18Z-
dc.date.issued2020-10-08-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2826-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة أساسا إلى تبيان أثر المزيج الترويجي لخدمة الاتصالات على استقطاب زبائن جدد، ويلك من وجهة نظر العملاء، حيث تم توزيع استبيان إلكتروني على عينة من مستخدمي خدمات المتعامل موبيليس، وكان توزيع استبيان إلكتروني عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وتم التحصيل على 55 رد والتي قمنا بتحليلها بواسطة أشارت نتائج الدراسة إلى أن المزيج الترويجي لخدمة الاتصالات يساهم في استقطاب زبائن جدد، كما ،spss برنامج هناك أثر يو دلالة احصائية لعناصر المزيج الترويجي على جذب زبائن جدد، كما يعتبر الإعلان في مؤسسة موبيليس من أهم الأنشطة التسويقية، وتهتم المؤسسة بالإعلان والبيع الشخصي والعلاقات العامة الذين يعتبرون حلقة وصلبين المؤسسة والمجتمع الناشطة فيه، كما أن المؤسسة لا تعطي لترويج المبيعات أهمية كبيرة في This study aims at demonstrating the impact of the promotional mix of the communications service on attracting new customers from the customer's point of view. An electronic questionnaire was distributed to a sample of users of the Mobilis customer services, and 55 replies were received and analyzed by SPSS, and the results of the study indicated that the promotional mix of the communications service is attracting new customers. There is also a statistically significant effect on the elements of the promotional mix on attracting new customers the most important results of the study are as follows, Advertising in Mobilis is considered one of the most important marketing activities, and the institution is interested in advertising and selling. Personal and public relations who are considered a link between the institution and the community in which it is active, just as the organization does not give sales promotion much importance in the organization.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectالترويجEN_en
dc.subjectالمزيج التسويقيEN_en
dc.subjectالزبائنEN_en
dc.titleأثر ترويج خدمات متعاملي الهاتف النقال في إستقطاب زبائن جدد - دراسة حالة مؤسسة موبيليسEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.