Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2775
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإبراهيم عزوز, عبد الهادي-
dc.date.accessioned2022-11-10T09:51:28Z-
dc.date.available2022-11-10T09:51:28Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2775-
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى التعرف دور التعليم الالكتروني في تحسين أداء العامليندراسة حالة لأساتذة جامعة غرداية، وقد طبقت الدراسة على عينة مكونة من 40 استاذ من فئة استاذ واستاذ محاضر (أ) وأستاذ محاضر (ب) وأستاذ مساعد (أ)، بحيث استخدمنا المنهج الوصفي التحليلي والاساليب الاحصائية الملائمة مثل: النسب المئوية والتكرار، والانحراف المعياري: لقياس القيمة الاكثر استخداما بين مقاييس التشتت الاحصائي، واختبار الفاكرونباخ: لمعرفة ثبات الفقرات، اختبار انحدار البسيط، اختبار Kolmogorov Smirnov (1-sample k-s)، اختبار anova، بحيث تم التوصل إلى وجود علاقة طردية بين أساليباستخدام التعليم الالكتروني على أداء الاساتذة؛ وجود علاقة عكسية بين معوقات مرتبطة بتطبيق اساليب استخدام التعليم الالكتروني على توفير متطلبات تحسين الأداء؛ The study aimed to identify the role of e-learning in improving the performance of employeesworkingprofessors of the University of Ghardaia، and the study wasapplied to a sample of 40 professorsfrom the category of professor and professorlecturer (A)،professorlecturer (B) and assistant professor (A)، and the researcherused the descriptive analyticalapproach and statisticalmethodsAppropriatenesssuch as: percentages،frequency، and standard deviation: to measure the mostused value amongmeasures of statistical dispersion، cronbach's test: to determine the stability of items، simple regression test، kolmogorov-smirnov test (1-sample ks)، anova test، in order to reach the answer to Study questions,Finding a direct relationship between the methods of using e-learning on the performance of teachers; The existence of an inverse relationship between obstacles related to the application of the methods of using e-learning to provide the requirements for improving performanceEN_en
dc.publisherجامعة غرداية/كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectتعليم الكترونيEN_en
dc.subjectأداءEN_en
dc.subjectتعليم عن بعدEN_en
dc.subjectأداء العاملينEN_en
dc.titleدور التعليم الإلكتروني في تحسين أداء العاملين -دراسة حالة بجامعة غردايةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة نهائية عبد الهادي.pdf3.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.