Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنعيمة, لعور-
dc.date.accessioned2022-11-07T18:13:54Z-
dc.date.available2022-11-07T18:13:54Z-
dc.date.issued2019-06-17-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2468-
dc.description.abstractيعتبر القطاع الزراعي مستودع األمن الغذائي بالنسبة لكثير من الافراد ،مما أدى ذلك إلى الاهنمام بتطويره و تحسين إنتاجيته ثم تصريف الانتاج لأماكن إستهلاكه توزيعا عادال ، فهنا تظهر أهمية التسويق الزراعي الذي يعتبر كعنصر مكمل لإلنتاج الز ارعي فال معنى لإلنتاج دون تسويق ، ذلك أن التسويق له عالقة بجميع عناصر العملية الانتاجية من مستهلكين و مسوقين و منتجين ، و على هذا األساس كان اهتمام الجزائر بالتسويق الزراعي أمرا حتميا ، فقامت انتهاج السبل الديناميكية للتعامل في األسواق المحلية و الدولية و ذلك باعتبار الجزائر لها مقومات تسمح لها بتحقيق اكتفاء ذاتي و تصريف الفائض عن طريق اآلليات الصحيحة للتسويق الزراعي . و و الية غرداية كغيرها من واليات الوطن لها مقومات طبيعية تساعد على النهوض بالقطاع الزراعي و ذلك من طريق تسويق زراعي فعال يضمن توزيع المنتجات الزراعية إلى كافة األسواق المحلية و الوطنية و حتى الخارجية باعتبارها تمتلك ميزة تنافسية في إنتاج أجود أنواع الفول السو داني )كاوكاو سبسب( الذي يسوق و ينتج بطرق تقليدية تحول دون تطوير The agricultural sector is considered the food security warehouse for many individuals, which led to the interest in developing it, improving its productivity and then producing the production of its places of consumption fairly. This shows the importance of agricultural marketing which is considered as an integral component of agricultural production, in all aspects of the production process from consumers, marketers and producers. On this basis, Algeria's interest in agricultural marketing was inevitable. It adopted dynamic ways of dealing with local and international markets, considering that Algeria has the means to achieve self development Discharge surplus through proper mechanisms for agricultural marketing. The state of Ghardaïa, like other states of the homeland, has natural elements that help to promote the agricultural sector through an effective agricultural marketing that ensures the distribution of agricultural products to all local markets, national and even foreign as having a competitive advantage in producing the finest peanuts (Kawkaw SEBSEB) Marketed and produced in traditional ways that prevent its development.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية ، التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectتسويق الزراعيEN_en
dc.subjectالفول السودانيEN_en
dc.subjectمنتج الزراعيEN_en
dc.subjectمزيج التسويق الزراعيEN_en
dc.titleواقع وآفاق تسويق المنتجات الزراعية بولاية غرداية -- دراسة حالة الفول السوداني -كاوكاو سبسبEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.657.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.