Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخينش, فاطنة-
dc.date.accessioned2020-12-15T10:14:15Z-
dc.date.available2020-12-15T10:14:15Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://193.194.93.154:8080/xmlui/handle/123456789/236-
dc.description.abstractالملخص: تهتم هذه الدراسة بإبراز أهمية الوضعية الإدماجية -كأىم ميزة لمنهج المقاربة بالكفاءات-، وتحديد مفهومها وأثرها في اللغة العربية كما هو متوقع منها، لنرصد بعد ذلك مدى فاعليتها من خلال دراسة وصفية لعينة محددة -الطور الثانوي- وذلك بتطبيق منهج تٖحليل الأخطاء، في محاولة لربط الأهداف المفترضة نظرا للوضعية الإدماجية مع واقعها، لنتوصل في الأخير إلى ملاحظة أثرها الحقيقي في الواقع، وبالتالي تقييم وضعها واقتراح ما يحسنه. Le résumé:cette étude montre la nécessité de la situation d’intégration comme le plus important caractéristique de l’approche par compétence et précise sa signification et sa marque dans l’apprentissage de la langue arabe, comme cela est prévu, pour distinguer, son efficacité à partir de l’étude d’un échantillon précis (1ére année secondaire tronc commun lettres) par l’application de l’analyse des erreurs pour relier les objectifs visés à la situation d’ intégration avec sa réalité pour arriver à la fin à observer sa signification réelle dans la réalité vécue pour évaluer sa situation et proposer ce qui le rend meilleur. Summary:This study focus on showing the importance of the integrale state as a most important factor in “competency based aproach and identify its real definition and its traces of learning” Arabic” as expected from it, to see then in what extent effective it is, through a descriptive study of a particular group or type –First year Secondary phase -by implementing the errors analytic aproach, as an attempt to join theoretical hypothetical objectives for the integral situation with its reality effect, to reach an end to remark its real effect in fact in order to evaluate its situation and suggest what improve it.en_US
dc.publisherجامعة غردايةen_US
dc.subjectالوضعية الإدماجيةen_US
dc.subjectمنهج المقاربة بالكفاءاتen_US
dc.subjectتعلم اللغةen_US
dc.subjectمنهج تحليل الأخطاءen_US
dc.subjectالطور الثانويen_US
dc.titleأثر الوضعية الإدماجية في تحصيل اللغة العزبية لدى تلاميذ الطور الثانوي دراسة لأخطاء عينة من تلاميذ ثانوية الفيلالي بغزداية-السنة الأولى أدبيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Magister

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
فاطنة خينش-min.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.