Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2127
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorصالح, تحكوبيت-
dc.date.accessioned2022-10-24T08:35:14Z-
dc.date.available2022-10-24T08:35:14Z-
dc.date.issued2019-06-19-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/2127-
dc.description.abstractسعت الدراسة إىل توضيح الدور الذي تلعبه املمارسات التسويقية لوكاالت السياحة يف ترقية السياحة الصحراوية ومدى احلاجة إليه باعتباره أحد مصادر احلداثة والتميز وذلك من خالل تطبيق وتفعيل األنشطة التسويقية، حبوث تسويقية، ختصيص نظام معلومات تسويقي خاص بالوكالة، املزيج التسويقي السياحي املتضمن كل من املنتج بأنواعه ومستوياته، طرق التسعري، كيفية التوز يع، وسائل الرتويج هلا وسنسلط الضوء يف دراستنا هذه على وكالة مزاب سياحة tours Mzab اليت تسعى لتحقيق التميز والريادة، من خالل تقدمي خدمات سياحية صحراوية جديدة ومتنوعة لإلشباع رغبات السياح وتلبيتها من منطلق تسويقي لتتمكن من البقاء واالستمرارية يف الزخم التنافسي الذي يشهده قطاع الوكاالت بوالية غرداية؛ وهلذا الغرض مت االعتماد على املالحظة العلمية والوثائق واملطبوعات وإجراء مقابالت مع كل من مدير وكالة مزاب سياحة tours Mzab ،ومدير التنمية السياحية ملديرية السياحة والصناعة التقليدية بوالية غرداية؛ وقد توصلت الدراسة أن املمارسات التسويقية اليت تقوم هبا الوكالة هلا أمهية كبرية يف كوهنا تطبيق لألنشطة التسويقية مما جتعل الوكالة تتميز باحلداثة والتطور وتكو ن السباقة لطرح خدمات تسويقية جديدة يف السوق، كما توصلنا أن للممارسات التسويقية اليت تقوم هبا الوكاالت دور كبري يف ترقية السياحة الصحراوية The study sought to clarify the role played by marketing practices of tourism agencies in the promotion of desert tourism and the need for it as one of the sources of modernity and excellence through the application and activation of marketing activities, marketing research, and the allocation of a marketing information system for the Agency. The tourist marketing mix includes each product of all types and levels, pricing methods, how to distribute, and means of promotion. In this study, we will highlight M’zab Tours, which seeks excellence and leadership, through the provision of tourism services new desert and variety to satisfy the desires of tourists and meet them from a marketing point of view to stay and continuity in the competitive momentum witnessed by the agency sector in the state of Ghardaia. For this purpose, scientific observation, documents, publications and interviews were conducted with the Director of M’zab Tours and the Director of Tourism Development of the Directorate of Tourism and Handicraft of Ghardaia State. The study found that the agency's marketing practices are of great importance in the application of marketing activities, which makes the agency characterized by modernity and development and be the first to introduce new marketing services in the market. We also found that the agency's marketing practices play a major role in promoting desert tourism.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectالتسويق السياحيEN_en
dc.subjectالوكالات السياحيةEN_en
dc.subjectالسياحة الصحراويةEN_en
dc.titleبولاية غرداية mzab tours دور الممارسات التسويقية لوكالات السياحة ىفي ترقية السياحة الصحراوية - دراسة حالة وكالة مزاب سياحةEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
388.04.627.pdf5.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.