Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1388
Title: دور التسويق الإلكتروني في زيادة مبيعات تجار الجملة والتجزئة للألبسة في ولاية غرداية
Authors: طارق خالد, بوعامر
Keywords: المبيعات
تسويق الالكتروني
تجار الجملة
تجار التجزئة
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور التسويق الالكتروني في زيادة المبيعات لتجار الجملة والتجزئة للألبسة بولاية غرداية، وللإجابة على فرضيات الدراسة والتحقق من صحتها قمنا بإجراء مقابلة مع تاجر تجزئة للألبسة لجمع البيانات والمعلومات من فترة بداية نشاطه في التسويق الإلكتروني سنة 2017 إلى 2021، مجتمع الدراسة اشمل تجار الجملة والتجزئة للألبسة، وتم تحليل الأسئلة وإحصائيات المبيعات المقدمة من طرف التاجر. ومن أهم النتائج التي توصلت إليها الدراسة هي كتالي: - يساهم التسويق الإلكتروني في زيادة مبيعات تجار الجملة للألبسة بولاية غرداية؛ - يساهم التسويق الإلكتروني زيادة كمية مبيعات تجار التجزئة للألبسة بولاية غرداية؛ - نعم يعتمد التسويق الإلكتروني يعتمد بشكل كبير على الأنترنت كوسيلة سهلة وسريعة لترويج والإشهار باقل تكلفة في كافة الأنشطة التسويقية؛ - التسويق الإلكتروني يساهم في زيادة حجم الزبائن ومنه زيادة في حجم الأرباح وكمية المبيعات study aims to know the role of e-marketing in increasing sales to wholesalers and retailers of clothing in wilaya of Ghardaia, and to answer and verify the hypotheses of the study; we conducted an interview with a clothing retailer to collect data and information from the beginning of his activity in e-marketing in 2017 to 2021. The study population included wholesalers and retailers of clothing, and the questions and sales statistics provided by the merchant were analyzed. Among the most important findings of the study are the following:  E-marketing contributes to increasing sales of clothing wholesalers in the state of Ghardaia;  E-marketing contributes to increasing the amount of sales of clothing retailers in the state of Ghardaia;  Yes, e-marketing relies heavily on the Internet as an easy and fast way to promote and advertise at the lowest cost in all marketing activities;  E-marketing contributes to increasing the volume of customers, including an increase in the volume of profits and the amount of sales
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1388
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.193.pdf2.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.