Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1266
Title: أهمية تطبيق المربع الذهبي للتسويق في المؤسسات الخدمية من وجهة نظر الزبائن دراسة ميدانية المؤسسة الحمامات المعدنية بزلفانة
Authors: سارة, مغربي
Keywords: المربع الذهبي
إدارة التسويق
الزبائن
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة غرداية
Abstract: تهدف هذه الدراسة التعرف على أهمية تطبيق المربع الذهبي للتسويق في المؤسسات الخدمية من وجهة نظر الزبائن دراسة ميدانية مؤسسة الحمامات المعدنية بزلفانة ولاية غرداية لتحقيق أهداف الدراسة تم تصميم وتطوير الاستبيان لغرض جمع البيانات من أفراد العينة حيت تم اعتماد على استبيان . الإلكتروني 06 استبيان ومن اجل تحليل البيانات تم استخدام برنامج الرزم الاحصائية 20 spss - توصلنا في الجانب النظري إلى أهمية تطبيق المربع الذهبي للتسويق في المؤسسات الخدمية من وجهة نظر الزبائن وأما في الجانب التطبيقي قمنا بدراسة ميدانية من الزبائن مستخدمين الحمامات المعدنية بزلفانة شاملة للموضوع للوصول للنتائج التالية: نلاحظ وجود علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية هامة موجبة ومتوسطة بين مؤشرات المربع الذهبي للخدمات، حيث بالنسبة معامل للمحور الاول عبارات الصورة الذهنية في المؤسسات الاقتصادية ومحور الثاني الرضا والمحور الثالث: الولا والمحور الرابع التموضع ظهرت قوة العلاقة في معامل الارتباط - نلاحظ من عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى 6.60 ≥ α بين متوسطات استجابات أفراد عينة الدراسة لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين رضا الوظيفي تعزى لمتغيرات الوسطية )الجنس، العمر( – توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين الرضا على خدمات الحمامات المعدنية بزلفانة تعزى للمتغير المؤهل العلمي The study of this study on the expectation of obtaining the golden share in service institutions from the point of view of a field institution, the Hammamet Foundation in Zalvana, Ghardaia Province Study objectives table - On the theoretical side, we reached the golden point of marketing in service institutions from the users' point of view, and in the practical side, with a field study from users, bathrooms, with a comprehensive approach to the subject for the following results: We note that there is a significant positive and medium correlation relationship between the golden square indicators of services, where for the coefficient of the first axis phrases of mental image in economic institutions and the second axis satisfaction and the third axis: loyalty and the fourth axis positioning, the strength of the relationship appeared in the correlation coefficient We note that there are no statistically significant differences at the α ≥ 0.05 level between the average responses of the study sample members - there is no statistically significant relationship between job satisfaction due to the median variables (gender, age) - - There is a statistically significant relationship between satisfaction with the services of the mineral baths in Zalvana due to the educational qualification variable
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1266
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.187.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.