Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبرهان الدين, صيد-
dc.date.accessioned2022-07-21T08:03:13Z-
dc.date.available2022-07-21T08:03:13Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1265-
dc.description.abstractتهدف هذه الد ا رسة إلى الكشف عن دور مواقع التواصل الإجتماعي في الترویج السیاحي من خلال د ا رسة عینة من الأف ا رد ، وهذا بالإعتماد على إستبیان تم نشره عبر من أجل جمع البیانات من المبحوثین ولقد توصلنا من خلال الد ا رسة إلى أن لمواقع التواصل الاجتماعي دو ا ر فعال في الترویج السیاحي لولایة غردایة و جذب السیاح الیها ، كما انه وسیلة فعالة للتواصل والتأثیر في احتیاجات و رغبات السیاح ، وأیضا إستخدامها من أجل الترویج السیاحي لولایة غردایة سواء من طرف وكالة سیاحیة ، فندق وحتى من طرف القطاع العام و أیضا تم الوصول الى مجموعة من النتائج التي تجیب التساؤولات المطروحة حول الموضوع محل الد ا رسة و كذالك العمل على تقدیم اقت ا رحات و توصیات من شأنها المساعة بالنهوض أكثر بالقطاع السیاحي في ولایة غردایة This study aims to reveal the role of social networking sites in tourism promotion by studying a sample of individuals, and this is based on an electronic questionnaire, which was then published through the social networking site “Facebook and Instagram” in order to collect data from the respondents. He indicated that social networking sites have an effective role in promoting tourism in the state of Ghardaia and attracting tourists to it. Also, a set of results was reached that answer the questions raised about the subject under study, as well as working to provide suggestions and recommendations that would help advance more in the tourism sector in the state of Ghardaia.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectمواقع التواصل الإجتماعيEN_en
dc.subjectالإعلان السياحيEN_en
dc.subjectالبيع الشخصيEN_en
dc.subjectرضا الزبونEN_en
dc.subjectالمبيعاتEN_en
dc.subjectالعلاقات العامةEN_en
dc.titleدور الترويج عبر مواقع التواصل الإجتماعي في تعزيز تفضيل الزبون الجزائري للمنتوج المحليEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.185.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.