Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأبو بكر, البرج-
dc.date.accessioned2022-07-17T09:30:23Z-
dc.date.available2022-07-17T09:30:23Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/1225-
dc.description.abstractتتمحور دراستنا هذه حول موضوع استراتيجيات الاقناع في التسويق السياسي عبر مواقع التواصل الاجتماعي Faecbook -Twitter –Instegram ) ( و إعتمادها من قبل المترشحين للإنتخابات الرئاسية الجزائرية من طرف حزب جبهة التحرير الوطني ، حيث حاولنا الوقوف على عمليات الإقناع السياسي في الوسائط الجديدة والتعرف على الكيفيات التي إستخدمت بها هذه الوسائط في العملية الانتخابية، ولأجل التعرف أكثر على هذا الموضوع تم إجراء مقابلة مع نائب حزب جبهة التحرير الو طني لولاية غرداية ومنها توصلنا إلي مجموعة من نتائج خلال هذه الدراسة تبين لنا أن هناك علاقة إرتباطية بين إستراتيجيات الإقناع السياسي و مواقع التواصل الإجتماعي للحزب المترشح . This study revolves around the topic of persuasion strategies in political marketing through social media (Faecbook ،Twitter ،Instagram) And its adoption by the candidates for the Algerian presidential elections by the National Liberation Front party, where we tried to stand on the political persuasion processes in the new media and to identify the ways in which these media were used in the electoral process, and in order to learn more about this subject, an interview was conducted with the deputy of the FLN party The national liberation of the state of Ghardaia, from which we reached a set of results during this study that show us that there is a correlation between the strategies of political persuasion and the social networking sites of the candidate party.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectمواقع التواصل الإجتماعيEN_en
dc.subjectالتسويق السياسيEN_en
dc.titleأهمية مواقع التواصل الاجتماعي في استخدام إستراتيجية التاءات الثلاثة للإقناع في مجال التسويق السياسي" دراسة ميدانية "EN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAR.4.179.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.