Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10293
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإسلام, هلايلي-
dc.contributor.authorعبد الحليم, سعيدي-
dc.date.accessioned2025-11-23T08:05:11Z-
dc.date.available2025-11-23T08:05:11Z-
dc.date.issued2025-06-23-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10293-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى إظهار مدى تبني معايير التعليم المحاسبي الدولي ضمن برامج التعليم المحاسبي المعتمدة محليا في الجزائر حسب أراء عينة من الأكاديميين والمهنيين. وقد أسفرت الدراسة عن اهم نتيجة وهيأنهتوجد علاقة ذات دلالة احصائية عند مستوى الدلالة (α=0.05) حسب اجابات عينة الدراسة ، حيث يمكن تحقيق متطلبات تطبيق معايير التعليم المحاسبي الدولي ضمن برامج التعليم المحاسبي المعتمدة في الجزائر حسب أراء عينة من الأكاديميين والمهنيين. This study aimed to demonstrate the extent of adoption of international accounting education standards within locally accredited accounting education programs in Algeria, according to the opinions of a sample of academics and professionals. The study yielded the most important result: a statistically significant relationship at the significance level (α=0.05), according to the responses of the study sample. This indicates that the requirements for implementing international accounting education standards within accredited accounting education programs in Algeria can be met, according to the opinions of a sample of academics and professionals.EN_en
dc.language.isootherEN_en
dc.publisherجامعة غرداية / كلية العلوم الإقتصادية التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectتعليم المحاسبيEN_en
dc.subjectمعايير التعليم المحاسبي الدوليEN_en
dc.subjectمجلس الدولي لمعايير التعليم المحاسبيEN_en
dc.subjectأكاديميينEN_en
dc.subjectمهنيينEN_en
dc.titleما مدى تطبيق معايير التعليم المحاسبي الدولي في الجزائرEN_en
dc.typeWorking PaperEN_en
Appears in Collections:مقالات أساتذة كلية العلوم الإقتصادية، التجارية وعلوم التسيير



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.