Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10155
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحاج عمر, فاطمة أنفال-
dc.date.accessioned2025-11-06T09:47:15Z-
dc.date.available2025-11-06T09:47:15Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10155-
dc.description.abstractتبحث الدراسة الحالية إلى معرفة مدى التلكؤ الأكاديمي لتلاميذ شهادة البكالوريا المعيدين لدى تلاميذ ثانويات بلدية متليلي الشعانبة، وهل يختلف التلكؤ الأكاديمي باختلاف متغيري النوع الاجتماعي والتخصص، حيث تكونت عينة الدراسة من (100) تلميذ، تم الاعتماد في جمع المعلومات على استبيان (محمد عبود) 2015، لتحليل النتائج تم الاستعانة ببرنامج الحزم الإحصائي SPSS توصلنا للنتائج الاتية: _ مستوى التلكؤ الأكاديمي لدى التلاميذ المعيدين لشهادة البكالوريا متوسط. _لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التلكؤ الأكاديمي لدى تلاميذ البكالوريا المعيدين تبعا لمتغير النوع الاجتماعي. _ لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى التلكؤ الأكاديمي لدى تلاميذ البكالوريا المعيدين تبعا لمتغير التخصص. The present study aims to investigate the extent of academic procrastination among repeat Baccalaureate students in the high schools of Metlili Chaamba municipality. It also examines whether academic procrastination varies according to gender and academic stream. The study sample consisted of 100 students. Data were collected using the Academic Procrastination Questionnaire developed by Mohamed Aboud (2015). The results were analyzed using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). The study yielded the following findings: • The level of academic procrastination among repeat Baccalaureate students is moderate. • There are no statistically significant differences in the level of academic procrastination among repeat Baccalaureate students based on gender. • There are no statistically significant differences in the level of academic procrastination among repeat Baccalaureate students based on academic stream.EN_en
dc.publisherجامعة غردايةEN_en
dc.subjectالتلكؤ الأكاديميEN_en
dc.subjectالتلاميذ المعيدينEN_en
dc.subjectAcademic procrastinationEN_en
dc.subjectrepeat studentsEN_en
dc.titleالتلكؤ الأكاديمي لدى التلاميذ المعيدين لشهادة البكالوريا دراسة ميدانية بثانويات دائرة متليليEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108.04.556.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.