Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10118| Title: | اتجاهات الطلبة نحو اختيار مشروع مؤسسة ناشئة دراسة ميدانية على طلبة السنة الاولى ماستر بكلية العلوم الاجتماعية والانسانية جامعة غرداية | 
| Authors: | بكاير, مليكة | 
| Keywords: | اتجاهات الطلبة مؤسسة ناشئة student attitudes startup project  | 
| Issue Date: | 2025 | 
| Publisher: | جامعة غرداية | 
| Abstract: | هدفت الدراسة للتعرف على طبيعة اتجاهات طلبة الأولى ماستر نحو اختيار مشروع مؤسسة ناشئة ، ولجمع البيانات تم بناء استبيان ، بعد التأكد من خصائصة السيكومترية ،طبق على عينة قوامها 66 طالب مستوى الاولى ماستر من كل تخصصات كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية بجامعة غرداية، وقد تم الاعتماد على المنهج الوصفي ، بعد المعالجة الاحصائية توصلنا إلى : أن اتجاهات الطلبة نحو اختيار مشروع مؤسسة ناشئة ايجابية و ايضا لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في اتجاهات الطلبة نحو اختيار مشروع مؤسسة ناشئة تعزى لمتغير النوع الاجتماعي و العمر والتخصص .The study aimed to explore the nature of first-year Master's students' attitudes toward choosing a startup project. To collect data, a questionnaire was developed and administered after verifying its psychometric properties. The instrument was applied to a sample of 66 first-year Master's students from all departments within the Faculty of Humanities and Social Sciences at the University of Ghardaia. The study adopted a descriptive methodology. Following statistical analysis, the results indicated that students hold positive attitudes toward choosing a startup project. Furthermore, no statistically significant differences were found in students' attitudes based on gender, age, or academic specialization. | 
| URI: | https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10118 | 
| Appears in Collections: | Mémoires de Master | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 108.04.541.pdf | 2.35 MB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.