Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorإكــــــــرام, بلڨنـــدوز-
dc.contributor.authorهاجــر, سليمانـــي-
dc.date.accessioned2025-10-30T10:09:02Z-
dc.date.available2025-10-30T10:09:02Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10069-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التسويق الإلكتروني في تطوير خدمات المؤسسة,بوكالة صبحي للسياحة والأسفار بغرداية، اعتمدت الدراسة على المنهج والصفي ، قمنا بإجراء مقابلة مع موظف بوكالة صبحي ومن خلال تحليل إجابة الموظف ودراسة الخدمات التي تقدمها الوكالة. توصلنا الى النتائج التالية أن التسويق الإلكتروني ساهم بشكل كبير في زيادة الوصول إلى العملاء المحتملين عبر منصات التواصل الاجتماعي مثل إنستغرام وتيك توك، مما أدى إلى ارتفاع ملحوظ في الحجوزات وتحسين السمعة الرقمية. كما أكدت الدراسة أهمية التفاعل المباشر والمحتوى البصري في بناء الثقة، وأوصت بتعزيز الحضور الالكتروني.This study aimed to identify the role of e-marketing in developing the services of the Sobhi Travel and Tourism Agency in Ghardaia. The study relied on a descriptive approach. We interviewed an employee at Sobhi Agency and analyzed the employee's responses and studied the services provided by the agency. We reached the following conclusions: e-marketing significantly contributed to increasing access to potential customers through social media platforms such as Instagram and TikTok, leading to a significant increase in bookings and an improvement in digital reputation. The study also emphasized the importance of direct interaction and visual content in building trust and recommended strengthening online presence.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية - كلية العلوم الإقتصادية التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectالتسويق الكترونيEN_en
dc.subjectوكالة سياحيةEN_en
dc.subjectمنصات التواصلEN_en
dc.subjectجذب العملاءEN_en
dc.subjectالصورة الذهنيةEN_en
dc.subjectالحجوزاتEN_en
dc.titleدور تسويق الإلكتروني في تطوير خدمات المؤسسة دراسة حالة الفترة: ديسمبر 2024الى غاية منتصف شهر مايEN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Licence et Les rapports de stage



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.