Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10069
Title: دور تسويق الإلكتروني في تطوير خدمات المؤسسة دراسة حالة الفترة: ديسمبر 2024الى غاية منتصف شهر ماي
Authors: إكــــــــرام, بلڨنـــدوز
هاجــر, سليمانـــي
Keywords: التسويق الكتروني
وكالة سياحية
منصات التواصل
جذب العملاء
الصورة الذهنية
الحجوزات
Issue Date: 2025
Publisher: جامعة غرداية - كلية العلوم الإقتصادية التجارية وعلوم التسيير
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التسويق الإلكتروني في تطوير خدمات المؤسسة,بوكالة صبحي للسياحة والأسفار بغرداية، اعتمدت الدراسة على المنهج والصفي ، قمنا بإجراء مقابلة مع موظف بوكالة صبحي ومن خلال تحليل إجابة الموظف ودراسة الخدمات التي تقدمها الوكالة. توصلنا الى النتائج التالية أن التسويق الإلكتروني ساهم بشكل كبير في زيادة الوصول إلى العملاء المحتملين عبر منصات التواصل الاجتماعي مثل إنستغرام وتيك توك، مما أدى إلى ارتفاع ملحوظ في الحجوزات وتحسين السمعة الرقمية. كما أكدت الدراسة أهمية التفاعل المباشر والمحتوى البصري في بناء الثقة، وأوصت بتعزيز الحضور الالكتروني.This study aimed to identify the role of e-marketing in developing the services of the Sobhi Travel and Tourism Agency in Ghardaia. The study relied on a descriptive approach. We interviewed an employee at Sobhi Agency and analyzed the employee's responses and studied the services provided by the agency. We reached the following conclusions: e-marketing significantly contributed to increasing access to potential customers through social media platforms such as Instagram and TikTok, leading to a significant increase in bookings and an improvement in digital reputation. The study also emphasized the importance of direct interaction and visual content in building trust and recommended strengthening online presence.
URI: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10069
Appears in Collections:Mémoires de Licence et Les rapports de stage



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.