Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأمينة, بن حويط-
dc.date.accessioned2025-10-27T10:22:09Z-
dc.date.available2025-10-27T10:22:09Z-
dc.date.issued2025-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ghardaia.edu.dz/xmlui/handle/123456789/10029-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى قياس أثر الإبداع وأبعاده في تطبيق بريدي موب على رضا الزبائن ، بعد الاستعانة بمجموعة من الكتب و المراجع المتنوعة ، وباستخدام المنهج الوصفي في الجانب النظري و المنهج التحليلي فيدراسة الحالة، بالإعتماد على الاستبيان كأداة للدراسة من خلال توزيع 112 استبانة على مستخدمين تطبيق بريدي موب من أساتذة كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير وبعد استرجاعها ومعالجتها بواسطة برنامج SPSS 26توصلنا إلى مجموعة من النتائج أهمها : وجود رضا مرتفع لدى الزبائن عن تطبيق "بريدي موب"، ووجود أثر معنوي لأبعاد الإبداع الأربعة ( الطلاقة ، المرونة ، الأصالة ، التوسع ) على رضاهم، مع تباين في درجة الإدراك حيث جاءت الطلاقة أولا تليها التوسع، ثم الأصالة، وأخيرا المرونة. كما أظهرت النتائج عدم وجود فروقات ذات دلالة إحصائية في رضا الزبائن تعزى للخصائص الشخصية، وأكدت الدراسة في الأخير أن تعزيز الإبداع في تصميم التطبيقات الرقمية يساهم بشكل فعال في تحسين رضا الزبائن وجودة الخدمات المقدمةThis study aims to measure the impact of creativity and its dimensions on customer satisfaction with the "BaridiMob" application. After consulting a variety of books and references, and by employing a descriptive methodology for the theoretical aspect and an analytical methodology for the case study, the research relied on a questionnaire as a data collection tool. 112 questionnaires were distributed to users of the BaridiMob application, specifically professors from the Faculty of Economic, Commercial, and Management Sciences. After retrieving and processing the questionnaires using SPSS version 26, the study reached several key findings, the most important of which are: a high level of customer satisfaction with the "BaridiMob" application, and a significant impact of the four dimensions of creativity (fluency, flexibility, originality, and elaboration) on their satisfaction. There was a variation in the degree of perception, with fluency ranking highest, followed by elaboration, then originality, and finally flexibility. The results also showed no statistically significant differences in customer satisfaction attributable to personal characteristics. Finally, the study confirmed that enhancing creativity in the design of digital applications effectively contributes to improving customer satisfaction and the quality of services provided.EN_en
dc.publisherجامعة غرداية - كلية العلوم الإقتصادية التجارية وعلوم التسييرEN_en
dc.subjectإبداعEN_en
dc.subjectزبائنEN_en
dc.subjectبريدي موبEN_en
dc.subjectرضا زبائنEN_en
dc.subjectتطبيقات رقميةEN_en
dc.titleقياس أثر الإبداع في تطبيق بريدي موب على رضا الزبائن -دراسة حالة علىعينة من الزبائن في كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير- جامعة غرداية-EN_en
dc.typeThesisEN_en
Appears in Collections:Mémoires de Master Economie

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
inbound7494907716737616469 - امينة بن حويط.pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.